Efter Midsommaren 2010

Ja så var det ett helt år till nästa gång Usch så fort allt går!Torsdag kom Sara o Johan inte förrän halv2 Det var mkt köer o då blev det bums isäng.Sen Midsommaafton i strålande sol pressade J+S sittande på baksidan Först gick Saras stol sönder o senare Johans Det betyder att det är dags för nya, och det hade vi redan bestämt men det har blivit lite mer akut nu.J blev naturligtvis som alltid röd av solandet Han slaravade med att smörja in sig o då blir man straffad!!!Vi  åt sillunch iår o middag ganska sent Rökt fläskfilé med pommesstrips. tyska jordgubbar till efterrätt Jo jag hade gjort ny sill med limeklyftor,purjolök+koriander o den var verkligen lyckad så det blir fler ggr Koriandern som blev över är planterad i min fina kryddodling!!.Innan middagen var N o jag bjudna på bubbeldricka hos Tetta tillsammans med Anna-Carin o Barbro o Björn.J o S gick ut ,Nils somnade i stolen och allt var som vanlgt.
Gårdagen var lika solig o det blev mkt sittande på baksidan Inte jag så för jag har varit försiktig.Sara o jag åkte till Munkedal på Loppis J var jätteglad att slippa Det blev 2 st ställen o köpet blev redskap till brasan.S hittade en byrå som innehavaren raskt talade om att den var dyr(det stod inget pris)Han tyckte väl vi såg fattiga ut!När vi kom hem bjöd S på glass i Sofies plockbod o där ska man handla!Tur att vi bara tog 2 kulor Det var som 6st!!!!Jag tog pistage+persika-hallon i bägareMumsfilibabba!Till middag som blev ganska sen blev det sill igen o grillad,vitlöksmarinerad flintastek med potatissallad(Vinegrätt med purjo o kapris)Ja mkt ätande blir det.Ganska trötta så det blev inte sent N sin vana trogen sov i stolen.Idag hade vi molnigt ända till em men nu är det kanon igen Satt själv ute 1tim nu kl16 J o S åkte 15.Kollar lite fotboll o N är iväg med skräp.Det blev brunch innan dom åkte med fish and chips fr bakfickan Smakade mkt bra!
Johan hade köpt en systemkamera Canon och såg ut som papparazzifotograf.Nu blir det Tyskland-England ett tag.

Kommentarer
Postat av: Anna

O vad härligt ni haft, var säker jätte gott all mat men idag har jag lite svårt att känna den riktiga matlusten.Blä för magsjuka. Kram

2010-06-28 @ 14:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0