Rapport från gårdagen

Kl 8fick jag sms fr Sara .Ester längtade sååå efter sin farmor o saknade" familjen"Så vi fick prata med varandra .Walter ville inget säga bara lyssnade konfunderad.Ja så frukost o så for I o jag till Torp.Precis när vi parkerade kom Barbro.Jättekul att ses Ett halvår sen sist men känns som igår.Så är det med nära vänner!Det blev alla skoaffären 4st o Bella hittade vad hon behövde.Finskorna i glitter o klack favvo så klart.Lunch blev Subway o så handlade vi på Maxi .Vi åkte t Rusta oBarbro hade andra ärenden.M o E hade tvättat,varit vid badberget ,gått runt Vetteberget.
Pannkakor till middag o så iväg till Badholmen.Jag följde med men talade om hemma att jag inte tänkte bada 15gr!!!!!i vattnet Bella hoppade i direkt o E .M doppade sig.Men de tokiga barnen låg i o hoppade i som om det var 26gr.🤔😏Blev jordgubbar som belöning .
Kvällen avslutades med Ernst o var sin havskräfta till oss vuxna.Nya grannen frågade M om vi ville ha annars skulle de slänga.Godis var det!

Sol o värme

M o barn ute på ö.Jag stannar gärna hemma.Har haft lite vardagssysslor att fixa.Men ikväll blir jag gärna med o badar.Väldigt lignt vad gäller folk Utom kinesinvasionerna.Men e avverkar Fjällbacka på nolltidGlada om de får fota sig själva o medresenärer .Håller gärna en blomkruka med fina blommor framför som de "lånat"el lagar lite mat nnudel soppa på någons trappa Allemansrätten!!!

Sol o ej blåst

Igår tog jag årets första bad o låg i länge 18.5grMaria med barn kommit o efter makrillmiddag blev det bad.Nu är det ny dag o M är ute på ❤️erö.Nils körde o ska hämta för vi har inte fått vårt ankare fr gamla båten.Hoppas de har det bra Tror de var ensamma.Inte så mkt folk ännu.

Vardag

Ja nu dröjer det tills det är helgdagar igen men sommardagar blir det!Gårdagen var väldigt blåsigt 22sek/m på Väderöarna.Vår soptunna blåste omkull men annars klarade vi oss utan skador.Vädret var väl si o så men bara ngn skur. Bakade kanelbullar som nu ligger i frysen.Hade Barbro på middag Silltallrik o rökt fläskfilé med fransk potatissallad.Det är ju inte så mäktig som annan pot.sallad tycker jag.Idag el EM el kväll kommer Maria Emil o Bella Ska fixa däruppe så de får det bra.Beroende på när de kommer så får vi se hur det blir m middag Handla ska vi.Nils ska upp till Barbro o vara med när en fiberkille kommer dit.Barbro har fått ett stort elskåp på sin tomt utanför köksfönstret Klantigt!!!Kul höra hur försvara det😏

Halvår till julafton!

Gårdagen var mkt lugn Strålande sol men mkt blåst.Idag lugnare o halvklart Såg 7svanar flyga över fjorden när jag hämtade tidningen Mäktigt!!!Igår åt vi sill 4sorter o gravad makrill m färsk potatistill middag.Enkelt o gott Jo sparris oxå med hollandaisesås.Satt  på baksidan o njöt i solen under dagen.Börjat på första delenav 4 min sommarlitteratur på engelska.Går riktigt bra o läser ju mer noggrant än när jag läser svenska.Bra va!
Eventuellt tänkte jag baka bullar Beror lite på vädret

Tidig morgon

Tyst i huset o tyst på byn!Alla sova...Fast det var mkt lugnt igår oxå.Vi hade en jättetrevlig midsommarafton hos kusin Barbro.Det regnade fr 12-18ca men fint regn Sen började det blåsa o gör så idag.Växlande väder skulle jag säga att det är ännu 16gr
Men så var det gårdagen:Vi blev8st Tetta o hennes mycket trevliga bror Janne kom o så Lindblads med hennes bror Sven o hund (bara en)Ingelas bror(bröder hon har en till)tillhörde det fina gänget när jag var ung.Och där fanns inte jag Han var väl ok nu boende i Miami(vi är i samma ålder)
Först blev det mousserande vin med tilltugg.Tre sorters sill Matjesill,Fjällbackasill o min senapssill med Barbros egna färskpotatis.Öl o snaps för dem som ville nubbvisor till det i olika tonarter.Så åt vi gravad lax o min gravade makrill plus en rejäl bit västerbottenpaj m vitt vin till.Jordgubbar o grädde samt min jordgubbskladdkaka.Kan rekommenderas😀👍🏻Även om jag tog en msk vaniljpulver istf vaniljsocker😉Mkt prat om Fjällbacka minnen o gamla i byn.Kaffe på detta o så gick vi hem som sista gäster vid halv 12.Satt o hade leta eftersnack m Barbro.Men skulle nog låtit bli kaffet Somnade 4o vaknade 6 Tar igen det i natt.Barbro fick ringa på kvällen o ville veta om jag tagit med hennes dörrnyckel.Det var så att den satt på utsidan i dörren när jag kom så jag hängde det på en krok i dörrposten Tror jag sade det men kan missats Den fanns där iaf.
Ja en mkt trevlig midsommarafton att lägga till minnena.Blir lugnt idag.

Midsommarafton🌹💖🌹

Väldigt mörka moln med lite blått emellan😏Ja väderprognosen är väl inte den bästa men ska vara inne hos Barbro och då vi inte har ngr små som vill dansa runt midsommarstången,behöver vi inte gå dit Men prognoser har slagit fel förr😃Ska hämta tidningen o så handla lite gott matbröd.Lite "knytis" hos Barbro.Jag har gjort jordgubbskladdkaka .Råkade ha i en msk vaniljsåspuver istf vaniljpulver men säger man inget så går det nog bra.Det ska vara florsocker ovanpå Har dubbelkollat så att det inte är potatismjöl..Man kanske lär sig så småningom.Så ska jag ha senapssill o gravad makrill.Blir nog bra!!!
GLAD MIDSOMMAR till er ALLA🌹🌹🌹💖💖💖

Lite TVkväll

Kollat Ernst o Viktoria.Ja ett spände hus Ernst hittat o så fort det går att fixa saker o ting.Bara knäppa med fingrarna o så blir det gjort!Tänk om man kunde det😉Middag idag bestod av räkor m majoritet o rostat bröd Skickat bild till Anna men den går inte igenom Kanske i natt😏Annars har dagen varit lugn Vi var till Konsum o handlade ganska tidigt innan folket kom.Har börjat läsa min engelska bok en av 4Sommarns projekt😃👍🏻Snart är det natti för att vara vacker till imorgon på midsommarafton.Suss gott alla

Mellandag

Skulle just berätta att idag har det kommit en skur o ser mulet ut men då kom solen fram.Vi får se vad det blir.Sovit som en stock Säkert snarkat men det hör ju inte jag😃Ska snart gå o handla när Nils ätit frukost Annars inga planer inför dagen

Min dag

Ja nu är nästan dagen till ända.Och så bra den varit!Presentkort o middag samt ljus (batteridrivna långa).Och massor med grattis via Fb o sms Man är riktigt poppis.Bra när Fb talar om att man fyller år😉11.15hämtades Nils o jag av Westermarks o for till Torreby slott Där blev det lunch Nils åt fisk o vi andra fläsknoisette.Det var buffé så man plockade själva Kaffe o kaka blev det oxå. Därifrån for vi till Hamburgsund o handlade på ICA.Hem o planera resten av dagen.Kusin Barbro har anlänt o vi bestämde att gå på Krabbes krog gamla Mässen ?Det var Nils present till mig.Fullt med folk Nils o jag åt musslor moulinniere o Barbro dagens fisk.De satsar på fisk o pizza.Stod folk i kö i trappan när vi gick Kul om det fortsätter vara poppis.Nu är vi hemma i lugn o ro.Ja det var en födelsedag att komma ihåg som en mkt bra sådan👍🏻😍❤

Hurraaa

Idag fyller jag år och det ska man minsann vara glad för😃Alla dagar man vaknar på morgonen är positivt.Har blivit så grattad via moderna media.Roligt men intensivt!Ser fram emot min present att få frossa i fiskaffären Det blir TOPPEN!Snart bär det av till Slottet Inte bal kanske men en god lunch hoppas jag.Har fått middag av Nils på Krabbes krog Blir spännande Berättar senare.Och ska fota från lunchen.Ser ut att arta sig till en bra födelsedag👍🏻😉💖

Dagsrapport

Vilken härlig dag!!!Strålande solsken men ganska blåsigt.Vi Tin o jag for till Hamburgsund o tog färjan över till Hamburgö.Tin som varit i Fjb över 40år hade aldrig varit där!!!Vi promenerade en 2,5km lång vandringsled.Backe upp o backe ner Inte bästa konditionen men nyttigt.Vi var väldigt nöjda med oss själva.Så lunch i fiskaffären i Hamburgsund kokt fisk med rotsaker i foliepaket.Så gick vi tvärs över gatan till Pipers glass Nöjde oss med en kula Inte lika många smaker att välja på som i Visby,men det blev svårt val ändå.
Så for vi hem.Kl 17.00 var vi o kollade dansuppvisning av Viktoria Widelius grupp fr Kristinehamn.Duktiga tjejer fast inte så bra som alla mina barnbarn.Men lite häftigt för de kom dansande ner fr Galärbacken Viktoria öppnar boutique i sin farfars hus det gröna i backen.
Imorgon kl11.15 åker vi med Tin o Torbjörn till Torreby slott i Munkedal o äter lunch.Ska bli kul se hur man hittar dit Har aldrig lyckats.
Nu avslutar vi kvällen med ett glas rosé.
Läste just om våldtäkt vid Trehörningen HEMSKT!!!

Utflykt

Oj så kulturella Tin o jag varit idag.Startade10.15 o åkte till Grebbestad ,tog av vid kyrkan till Grönemad Aldrig hört om det men litet samhälle m finfin badstrand o Everts sjöbod (matställe)Därifrån kollade vi en välbevarad labyrint o så ett stort gravfält där skottarna åkte på nederlag ngn gång 600talet.Nu hade vi sett så mkt från förr så då blev det Happy Price.Dags för lunch:kaffe o räkmacka var inte svårt pilla i sig.Handlade lite bl.a. fanns det nötmixen som jag inte hittade hemma.
Ja så avslutade vi med ett besök på systemet i G-stad.Imorgon blir det Hamburgsund o Hamburgö.Nils har varit duktig o dammsugit uppe.Har jag talat om att gardinerna är tvättade o strukna.Vita igen😃Snart fotboll men på radio

Kväll i soldis

Lite blåsigt men vackert som det är för det mesta här.Då fiskaffären haft stängt idag o även imorgon blev det pasta carbonara t middag.Inte fel alls.
Imorgon blir det Tins o min samvaro någonstans Det vi tänkt har tyvärr bara öppet i helgen men Grebbestad o Tanum blir det med nedslag där det finns ngt att se.Snart ska jag se Barmorskorna på Tv o gråta en skvätt Har ju inte svårt för det😭Fixa mina naglar ska jag oxå Man måste vara fin när man ska ut på äventyr😀

Söndagsmorgon

Solen finns här o 18,5 gr.Synd att klaga.Ska snart till bageriet o köpa morgonfrallor men fikabröd får nog vara.Köpte två bullar m vanilj o hallon jättegoda,jättestora.Vi delade N o jag på en så en finns till idag Men...24kr blir nog lite mkt om man ska ha många Mormor får baka!Middagen bestod av kokt torsk m sås turk.yog.citronmajo,kaviar vanlig,o hårdkokt ägg Gott!Baksidan trimmad.Ny sommarvaxduk på bordet.
Nu ska jag hämta tidningen😎

Solig morgon

Frukost med honungsfrallor från bageriet.Man har det förspänt😋Sen till fiskaffären o då blev det paté o torsk.Solen lyser o himlen är blå😎N klipper gräset eller trimmar blir det nu.Då kan man sitta o njuta

Kväll

Regnet upphört😃Middagen bestod av stekt rödspätta m örtsås o färsk potatis.Smakade mums.
Varit ganska lat.Är ju på semester😎Hoppas väderprognosen stämmer för då blir det fint imorgon.Och mer plus!!!Bageriet har öppet😋

Himlen gråter

Ja så kom Nils o regnet tydligen oxå.Men det behövs säkert för från1/7får man inte använda vattenspridaren ,fylla pool,tvätta bil eller båt.Inget större problem för oss.Men skulls gärna få klippt gräset.Pga mina revben (tror det är både bak o fram)vill jag slippa det.Nils är bra på sånt😉
Kollade båten igår Den är rymlig men inte mkt plats att lämna kvar saker.
Nu har jag ätit frukost utan sällskap då min äkta hälft fortf.sover.Pausar tillkvällen

Sommar 2017

Nu har sommaren börjat!!!Har varit duktig o städat här nere dammsugit o skurat.Idag tvättat plädar som nu hänger på tork.Är inte riktigt vän med torkvindan🤔Måste lära mig spänna linorna.Mulet ännu men blir säkert bra.
Igår fick vi fiber installerat men ej helt klart Sen gäller hitta bra abonnemang.Pskylten m 30min kom upp oxå så ska snart flytta min bil som står på kajen till långtidsparkeringen. Däremot är det fortf P på parkeringen mitt över!
Ska stryka gardinerna o sätta upp Då känns det fräscht överallt.