Tidig morgon

Tyst i huset o tyst på byn!Alla sova...Fast det var mkt lugnt igår oxå.Vi hade en jättetrevlig midsommarafton hos kusin Barbro.Det regnade fr 12-18ca men fint regn Sen började det blåsa o gör så idag.Växlande väder skulle jag säga att det är ännu 16gr
Men så var det gårdagen:Vi blev8st Tetta o hennes mycket trevliga bror Janne kom o så Lindblads med hennes bror Sven o hund (bara en)Ingelas bror(bröder hon har en till)tillhörde det fina gänget när jag var ung.Och där fanns inte jag Han var väl ok nu boende i Miami(vi är i samma ålder)
Först blev det mousserande vin med tilltugg.Tre sorters sill Matjesill,Fjällbackasill o min senapssill med Barbros egna färskpotatis.Öl o snaps för dem som ville nubbvisor till det i olika tonarter.Så åt vi gravad lax o min gravade makrill plus en rejäl bit västerbottenpaj m vitt vin till.Jordgubbar o grädde samt min jordgubbskladdkaka.Kan rekommenderas😀👍🏻Även om jag tog en msk vaniljpulver istf vaniljsocker😉Mkt prat om Fjällbacka minnen o gamla i byn.Kaffe på detta o så gick vi hem som sista gäster vid halv 12.Satt o hade leta eftersnack m Barbro.Men skulle nog låtit bli kaffet Somnade 4o vaknade 6 Tar igen det i natt.Barbro fick ringa på kvällen o ville veta om jag tagit med hennes dörrnyckel.Det var så att den satt på utsidan i dörren när jag kom så jag hängde det på en krok i dörrposten Tror jag sade det men kan missats Den fanns där iaf.
Ja en mkt trevlig midsommarafton att lägga till minnena.Blir lugnt idag.

Kommentarer
Postat av: Linn

Vad härligt att du hade en lyckad midsommar! Jag hade också jättetrevligt igår men desto tröttare idag hehe... Tur man har en säng ändå :)

Svar: Om man är trött på midsommardagen är det helt naturligt när man är ung
bloggmormorn.blogg.se

2017-06-24 @ 14:44:26
Postat av: Anna

Låter som ni hade jättetrevligt ☺
Sofie tappade sin mobil i vattnet igår så den fungerar ej om du ev smsat henne. Hon har visst stukat foten också under ett bad. Imorgon kommer hon nog hem. Annars regn på dan men sen sol. Sebbe varit på bio.

Svar: Vilken otur Sofie har! Eller så har hon haft väldigt trevligt😍
bloggmormorn.blogg.se

2017-06-24 @ 23:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0