Krabbmete!

Nu är det gjort igen Årliga Krabbtävlingen har gått av stapeln i strålande solsken!Jag blev stationerad vid renset som ingen annan vill befatta sig med ,varken barn eller vuxna. Men jag är ju inte så nogräknad!Men det hade ordnats med kniv(om än lite slö)skärbräda och gummihandskar +engångshandskar Det senare räckte gott om man sen diskade så luktar jag ej så illa och får kanske sova brevidAnna o Sebbe!Tyvärr hade jag fixat fel rens till Sebastian. Inga krabbor gillade hans bete.Men det var många som fiskade och de flesta var nog nöjda Linn var med o hjälpte till med det mesta.Smusslade undan ett pris till sig med all rätt!!Lite försök till fusk var det förstås i år oxå men Torbjrn W och många andra kollade dem. Tetta och jag räknade krabborna Över 700 st!!!ellanstora nöp ordntligt värre än de stora.En del var BLÅ missfoster? Flera sjöstjärnor fångades oxå.Så var det prisutdelning.Man kan undra ibland hur vuxna beter sig när en förälder säger att "Du får 100kr istället för priserna på bordet"(Barnet fick inte chans att välja själv!!!!)Ja det är konstigt ibland.Middag har bestått av matjèsill till A och mig ,hamburgare t Sebastain o Linn, Makrillrester till Sofie
Nu mulnar det så vi får se vad det blir imorgon.Kanke Tanumstrandbadet

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej, de blå "missfostrena" är krabbor som precis bytt skal tror jag. Då är det tunnt och mjukt och ljus färg. Kanske göra olika prisbord för vuxna och barn så att barnen inte får välja vuxen-saker. Ha det gott! Kram

2011-07-23 @ 09:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0