Veckan med Tin

Måndag morgon for vi till Kallskog ,där Gunnel Aldén bor ,fast vi började i Säffle ,där det blev loppisar, fika m god macka o besök i ngr klädaffärer .Jag fick äntligen marinblå shorts ,så nu kan jag hiva iväg mina urblekta!Middag åt vi hos Gunnel Den bestod av medhavd fiskpudding fr F-b fiskaffär, färsk potatis ,skirat smör+efterrätt Tiramisu el bärgrejs(finns oxå i fiskis)Härligt väder o trevlig kväll Tis blev det utflykt på grusvägar till fin plats ,där vi fikade Så hemfärd.Marias fiskade makrillar stektes
Onsdagen blev tvättdag Maria for vid 9 o 2 omgångar  tvätt åkte i maskinen o torkade fortare än blixten mc queen.Tin o Torbjörn hit på middag. Vi åt sill m pot.grillade flintastek m klyftpot o ost till efterrätt.Satt på baksidan,underhöll grannar med nubbvisor! TVn funkar!!Nu är vi våra egna o bara kopplad till Grannens antenn.
Tors bar det av till Göken o Nösund Tin kör i sin bil Kör mkt fortare än jag nånsin skulle göra!!Göken blev en hel del smått o gått Ej kläder men bla servietter som jag har MKT dåligt med!Lunch hos Barbro på verandan Ost o skinkpaj + sallad o fika På hemvägen mörknade himlen o i Hamburgsund brakade det loss.Skulle" vinat" på Bryggan med Bergs men de kom hit istället
Fre for vi till Strömstad o vandrade runt,åt sallad till lunch, fikade m Daimstrut.sen till Hafsstensund(jättegulligt litet samhälle)där vi besökte en silversmed som gör mkt vackra smycken Skulle kunna tänka mig flera stycken!Får tala snällt till min käre make.Ja så hem igen och då ringde Barbro B o ville bjuda på Bryggan Jag hade fått det i födelsedagspresent.En strålande ljuvlig kväll som det bara kan vara här i Fjällbacka!

Ja det blev lite redogörelse av veckan som gått.Nu en del jobb här annarslugnt Behöver nog det tror jag är inte precis tonåring längre även om jag tror det ibland(nä det är inte sant)

Morsning

Kommentarer
Postat av: Anna

Det låter som du skulle behöva lite semester ;)

2011-07-02 @ 22:45:37
Postat av: Linn

Wow, det låter ju som om du är 25 igen, så som du far runt! Hoppas du hinner vila upp dig tills hela ligan (jag, sofie, mamma, sebbe o sixten) kommer och livar upp det om 2 veckor :)

2011-07-04 @ 10:52:21
URL: http://westiensixten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0