Fiskedags

Hade alla lite sovmorgon.Lite mulet o ej så varmt 17gr Tagit det lugnt maria o Emil gått promenad handlat lite.Sen var det dags för min första sjötur.o vi skulle ut o fiska Naturligtvis blev jag jätteblöt pga att det slog in i båten Men visst ska man ha saltvatten för frisyren Här fick man det helt gratis!!Och så dörjde vi i Hjärterösundet(mellan Hjärterö o Valö)Jag har nog inte dörjt(man kör båten långsamt o metan gar tungt sänke+inget agn) bara varit med Oj vilken friktion det blev när jag släppte i och tungt att dra upp Men vad gör väl det när makrillen nappar Maria o jag fick 4 var Hon den största men jag fick 2 på en gång!!!Jättekul!! Gissa vad det blev till middag?Jajemen Grillad makrill för Maria o mig marinerad i citron o olja+salt Mumsfilibabba!!!
Sen gick Tetta o jag på Föreningen för F-bs årsmöte på Galären på Hotellet Massor med folk säkert 60 pers.Lite allsång till Lasse Lundberg  m dragspel Träffat en hel del folk förstås.
Gick så ner till dansbryggan där Bella o hennes nya kompis Skilla höll igång Maria o Emil gick hem o Skillas mamma var barnpass När vi gick hem träffade vi Bellas"kompis" Isabelle som hon dansade med för 2 år sen o fotades av Norsk tidn Men hon hade blivit så stor!!!!7 år
Här hemma hade Emil, nyduschad, trampat i hundskit utanför brevlådan så det blev dusch igen!!!Blä för hundägare som inte plockar upp skiten!!!
En udda grej hände då vi kom iland:Tyvärr gjorde Emil illa sig på fästet till kapellet(det gjorde jätteont) o blev naturligtvis mkt ledsen så M+barnen gick hem o jag skulle komma efter mensi det var ej så lätt för gamla Mormor!(mobilen hade Maria i fickan då min var så grund)Jaha där står jag o kan inte ta mig iland Vågade inte <<<det blir en spärr på ngt sätt Började göra rent båten med svampen Men då fick jag se ett par som var på väg mot mig o när de kom nära frågade jag om jag kunde få en hjälpande hand Naturligtvis fick jag det o allt gick bra!!Så pratade vi o de kollade efter liten båt Jag kom att berätta o Holst som blivit av med sin båtmotor men nämde ej ngt namn bara Nösund Då frågade killen om jag kände ngn Holst där Ha ha !Det var ju dem jag pratade om Killen visade sig var arbetskamrat med Thomas bror Henrik Världen är inte stor ibland Men tänk om de ej varit där på vår brygga då kanske jag varit där än 
Oj nu kom det en rejäl regnskur men vad gör det Vi är inne!
Åker imorgonbitti till Torp o handlar+träffar Barbro Halva vägen var.
Nu kommer Maria ner efter ha nattat barn det tar lite tid ibland
KRAMIS

!!

!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Oj vilket sammanträffande , ja världen är verkligen liten. Vi får ha "träning av förflyttning i och ur båt" när jag kommer. Du har väl frikort?.

Kram Anna

2012-07-12 @ 14:29:40
Postat av: sixten o molle

Vi kommer snart

2012-07-12 @ 19:50:15
Postat av: Maria

Idag när jag åkte ut med båten upptäckte jag att ena aktertampen snott sig. Så det gick inte att dra in båten helt. Så du är lite förlåten :) Idag drog jag upp 5 makrillar till, nice !!! Kram / Maria

2012-07-12 @ 21:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0