Sommar igen!!!2012

Ett år går fort!Ja nu är jag här som nybliven pensionär.Känns inte på ngt speciellt sätt.(Jo att vara här känns alltid speciellt!!!)Har väl varit nästan detalltså" panshis" förut oxå.Skönt vara här i alla fall.Gräset är en halv meter högt Det blir Nils arbete när han kommer.Han är så bra på att slå med lie!
Igår när jag kom kunde jag ställa bilen vid dansbryggan då de ej fått upp 4 tim.skylten men så för en timme sen tänkte jag :bäst att kolla o si då satt skylten där+ att nyss gick P-vakten här o lappade.Lite tur får man ha ibland
Har städat huset o det går ju ganska lätt Så handlade jag samtidigt som Camilla läckberg Hon fick äran att stå efter mig i kassakön!Apoteket gick jag till men de har flyttat till gamla bankens hus vid Konsum (i källarn)Jättefint hade det blivit.
Var oxå o hälsade på Petronella som jobbade första dagen på Rogers.
Kollade vid Porsholmsbryggan o såg att båten låg på sin plats.Ska gå dit imorgon o se att allt ser bra ut
Vädret kan man ju inte ljuga om men det har varit mulet hela dagen o även kommit ngr stänk
Middag idag blir skaldjurspaj fr Fiskis Igår var det Thaimat.Lite lat får man väl vara!

Får se om det händer ngt mer idag då återkommer jag Hej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

var pajen god?. Klart du ska vara lat, du har jobbat hårt i ett halvår nu. Kram Anna

2012-06-18 @ 21:03:47
Postat av: Maria

Unna dig, det är du värd! Jag kan meddela att Nils inte bara hanterar lien bra. Även motorsåg fixar han galant! Han shoppade upp fem stora stockar åt mig. I år får det gärna bli en kall vinter. Men först vill jag ha en lång o ljuvlig sommar, tack. Kram / Maria

2012-06-18 @ 23:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0