Sommarvärme

Ja hur konstigt det än låter så orkade jag ej vara ute idag!Åldern antar jag Sofie var nöjd med att vara i Sälvik inte kommit än Hon var på gympapass imorse ngt tema som jag inte kommer ihåg och imorgon är det Zumba! Ja igår for med vår lilla båt till utsidan Hjärterö då det blåste ostlig vind.Vi lade oss inte vid stranden utan berghäll!!!Och jag lade fast snyggt och lyssnade inte på N som sade att det nog kommer glida av NEJDÅ!!!Hann bara bära kassar en bit bort då vi fick se båten på svaj Som tur hade vi ankaret i aktern Så mormor fick snabbt av sig kläderna på med baddräkt o i plurret Simmade ut till båten ,fick tag i "snöret" o simmade iland,Men ingen prestation då det var kanon i vattnet! Sofie o jag badade flera ggr men N icke trots 3 par badbyxor var med!!!
Hemresan blev blöt som flumrider.Blåste rejäl motvind samt kom från alla håll som det ofta gör här.men vi torkade fort-Lugn kväll kall dusch och kollade lite fotbol.l
Nyss ringde Calle nu är de på väg och ville ha räkor köpta Bara Calle o Ylva kommer Theodor jobbar o passar hundar.
Idag ska vi äta kycklingsallad till middag imorgon skaldjur  lördag blir det ngt med kycklingfilé.Jordgubbar ska vi ha
och kanske får n bjuda på glass senare ikväll.Han smyger iväg och handlar glass till sig ,kommer och frågar om man vill smaka?!?Småländsk snikenhet?Men han är bra på annat sätt Har börjat använda flytväst!!!Så nu SÄKERHETSBÄLLTE ;HÖRAPPARAT O FLYTVÄST!!! Inte illa!

Kommentarer
Postat av: Anna

Inte dåligt för en 70 årig mormor att kasta sig i vattnet som värsta superhjälten

2014-07-12 @ 17:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0